Silnik rekomendacji – o co tutaj chodzi?

Silnik rekomendacji – o co tutaj chodzi?

Eksperci zauważają, że prowadzenie sklepu internetowego w dzisiejszych czasach ma różne oblicza (https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-skuteczne-prowadzenie-sklepu-internetowego). O co tutaj chodzi? Z jednej strony popyt na takie usługi świadczone online jest z roku na rok coraz większy. Wzrasta także rywalizacja. Konkurencja jest naprawdę bardzo spora – raczej nie należy spodziewać się, aby coś w tym temacie się zmieniło. W końcu nie brakuje ludzi, którzy także chcą zgarnąć – kolokwialnie pisząc – swój kawałek tego – coraz bardziej obszernego – tortu. Dzisiaj chcieliśmy nieco więcej napisać na temat silnika rekomendacji. Dlaczego jest on coraz częściej stosowany przez idących z duchem czasu właścicieli sklepów online?

Na czym polega zasada działania silnika rekomendacji?

Silnik rekomendacji powstał po to, aby sugerować Klientom polecane produkty. Dlaczego tak się stało? Fachowcy zauważyli, że często Klienci decydowali się na przykład tylko na jeden produkt i kończyli zakupy albo zostawiali tak zwane puste koszyki. Chodzi natomiast o to, aby sprzedaż była możliwie jak największa. Jeśli ktoś kupuje bluzę dla swojej pociechy, to przecież przyda się dziecku także para spodni, może nowe buty wykonane z tego samego materiału, prawda? System rekomendacji pomaga w tym temacie. Klientom na ekranie ich komputerów wyświetlają się proponowane akcesoria związane z ich obecną lub przyszłą aktywnością – na danej witrynie internetowej. Ważne jest to, że tego typu rekomendowane produkty są powiązane z preferencjami danej osoby. Aby to wszystko miało – kolokwialnie pisząc – ręce i nogi musi być bowiem perfekcyjne dopasowanie.

Czy naprawdę warto zastosować tego typu mechanizmy w obszarze swojego sklepu internetowego? Wydaje się, że jest to pod wieloma względami ciekawe rozwiązanie. Zwłaszcza, że dzięki temu można liczyć na o wiele większe zainteresowanie ze strony Klientów i wyższe dochody.

Obraz Karolina Grabowska z Pixabay